Powered By Blogger

Monday 29 June 2015

Bukan kehidupan andai tidak diuji .

Tanda Allah ingat pada hambanya , diturunkan ujian . Saja dia nak uji kemampuan hambanya .Kuat or tak nak hadapi semua .

Sabar lah bila diuji . Jangan mengeluh jangan cepat melenting .In fact , aku sendiri bila diuji rasa down , rasa nak nangis , marah dan segala bagai rasa lah at that time :(


tak dinafikan pada awalnya rasa marah rasa kecewa . tapi bila difikirkan ,tak berbaloi pon sume rasa tuh .buang karan je . so aku just biarkan je sume rasa tuh even kdg2 teringat . kebetulan tgh final exam , just bayangkan apa yang aku rasa ? tak tau nak hadap cmna .sudahnya aku tido .malas nak pikir . hmm padahal bangun tido aku teringat balik .hokeyyy tersangat lah lawak .but uolss bole try .

antara perkara yang aku buat bila tgh down n stress ...

1. baca quotes yang boleh kuatkan semangat .haha .try it , berkesan tau . berlambak pages kat fb kat insta kat twitter 

2 . cari someone utk luahkan pe rasa dalam hati .kalau cik yun selalu luah kat ibu .org kepercayaan cik yun . bila dah luah kurang sikit gundah gulana maulana dalam hati .

3 . kalau rasa nak nangis , nangis je la tak payah nak tahan-tahan ,mmg manusia terutamanya perempuan dilahirkan dengan hati yang senipis kulit bawang .tapi jgn la nangis over sangat .haha .

4. akhirnya pada Tuhan juga kita berharap . solat lah dan berdoa lah . pasti akan rasa lebih tenang . Insha allah 😃.

*cuma cadangan .

Yang paling penting kita kena banyak bersabar dan always feed ourself with positive thought .







"Dengan kesabaran kita memperoleh hasil lebih daripada kekuatan kita ."

No comments:

Post a Comment